پیام امیرعبداللهیان به مناسبت هفته گرامیداشت هلال احمر 

وزیر خارجه در پیامی نوشت: کارنامه درخشان جمعیت هلال احمر در مأموریت‌های انسان‌دوستانه فرامرزی، موجب عزت و افتخارآفرینی برای ملت ایران بوده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به مناسبت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ و هفته گرامیداشت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیام تبریکی را خطاب به پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد.

متن کامل پیام امیرعبداللهیان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا؛ و هر کس نفسی را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را زندگی بخشیده است. (سوره مائده/ آیه ۳۲)

 جناب آقای کولیوند 

رئیس محترم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم.

روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ و هفته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فرصتی است مغتنم برای سپاس و قدردانی از انسان‌هایی ایثارگر و فداکار که براساس آموزه‌های دینی و اصول انسانی و اخلاقی، همه توان خود را با تلاش‌های مخلصانه و خستگی‌ناپذیر در یاری رساندن و خدمت رسانی بی‌منت به هموطنان ایرانی و نیازمندان و آسیب‌دیدگان در اقصی نقاط جهان بکار می‌گیرند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از مردمی‌ترین نهاد‌های میهن عزیزمان و برآمده از متن مردم شریف و نوعدوست ایران است و فرزندان برومند و خدوم ملت در این نهاد بشردوستانه، کارنامه درخشانی از خدمت به آحاد مردم ایران در برهه‌های حساسی از تاریخ این سرزمین از جمله در دوران دفاع مقدس و نیز به هنگام وقوع حوادث و مصائب غیرمترقبه در اقصی نقاط کشور دارند و تلاش‌های بی‌وقفه آنان همواره مایه دلگرمی و امید و التیام بخش آلام و موجب حیات بخشی به بسیاری از مردم و آسیب دیدگان بوده است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو پرافتخار سازمان صلیب سرخ جهانی یکی از معتبرترین سازمان‌های امدادی در سطح بین‌المللی و برخوردار از نیرو‌های متخصص و مجرب است و کارنامه درخشان آن در مأموریت‌های انسان‌دوستانه فرامرزی، موجب عزت و افتخارآفرینی برای ملت شریف ایران بوده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای از جان‌گذشته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن روز جهانی «صلیب سرخ و هلال احمر» و همچنین «هفته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» را به جنابعالی و همه کارکنان و امدادگران خدوم و پرتلاش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های محترم آنان تبریک و تهنیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون جنابعالی و همکاران محترم را مسئلت دارم.

حسین امیرعبداللهیان 

وزیر امور خارجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار